Even blijven plakken voor ‘een bakkie’ bij SABA

Welkom in de wondere wereld van lijmen en kitten. Bij SABA in Dinxperlo worden dagelijks lijmen en kitten geproduceerd die de hele wereld over gaan en gebruikt worden in o.a. matrassen, meubels, vrachtwagens en in de bouw. In 2022 is een duurzaam, nieuw pand geopend en zijn ook nieuwe koffiemachines geïnstalleerd. Er is bewust gekozen om samen te werken met 2 lokale leveranciers voor de koffievoorziening: Den Leeuw Koffie Groep en ETNA Coffee Technologies.

We kijken onze ogen uit bij SABA. Een hagelnieuw pand voorzien van een sedum dak, het gebruik van duurzame materialen en veel lichtinval. Centraal in het gebouw is een werkcafé waar gasten en zo’n 150 medewerkers op het SABA hoofdkantoor samen kunnen genieten van een verse lunch en ‘een bakkie’ uit de drie ETNA Dorado Touch 7” Espresso Medium koffiemachines. Ook in de pantry’s op de 1e verdieping zijn twee ETNA Dorado koffiemachines te vinden voor het kantoorpersoneel. 

Ontwerp zonder titel (18)

Snelheid van koffie uitgifte

In de ontvangstruimte bij het magazijn, aan de andere kant van het pand, staat een ETNA Dorado Touch 7” instant medium koffiemachine. Belangrijk voor SABA is hier vooral de snelheid van de koffie uitgifte. Op deze locatie is een instant machine een ideale oplossing: goede kwaliteit koffie binnen 8 seconden. De chauffeurs pakken hier een lekkere koffie ‘to go’ en vervolgen snel hun weg. 

“WIJ VINDEN HET BELANGRIJK OM LOKAAL IN TE KOPEN, OMDAT WE DAARMEE HET LOKALE ONDERNEMERSCHAP MOTIVEREN, WETEN WAT DE HERKOMST VAN DE PRODUCTEN IS EN KORTE COMMUNICATIELIJNEN HEBBEN."

Goede koffie zonder verplichting

Arjen Hagevoort heeft de projectinkoop verzorgd voor de nieuwbouw van SABA. “De keuze voor Den Leeuw Koffie Groep is gemaakt, omdat we niet vast wilden zitten aan een abonnement of contract voor onze koffievoorziening.” Leon Lans, verantwoordelijk voor sales bij Den Leeuw Koffie Groep, geeft aan dat zij bewust niet werken met contracten. “We gaan voor de lange termijn relatie en wederzijds vertrouwen. Wij ontzorgen de klant door ons concept en we merken dat klanten, zoals SABA, dit waarderen.” SABA kiest, vanuit duurzaamheidsperspectief, bij voorkeur voor leveranciers uit de buurt. “Wij vinden het belangrijk om lokaal in te kopen, omdat we daarmee het lokale ondernemerschap motiveren, weten wat de herkomst van de producten is en korte communicatielijnen hebben.” aldus Arjen Hagevoort.

Ontwerp zonder titel (27)
Ontwerp zonder titel (21)

Visie op samenwerking

Leon vervolgt “ Wij merken in onze samenwerking met ETNA hetzelfde vertrouwen als wij onze klanten, zoals SABA, bieden. Als ik bel voor mijn bestelling of voor technische vragen met ETNA dan weet ik wie ik aan de lijn krijg. We regelen het voor je, Leon. Als klant voel je je dan gewaardeerd. Die bedrijfscultuur en de gemoedelijke omgang met elkaar hebben we gemeenschappelijk en zorgt voor verbinding.” 

Eigen branding

ETNA koffiemachines zijn eenvoudig te voorzien van eigen branding, ook bij lagere aantallen. De koffiemachines bij SABA zijn voorzien van het eigen SABA bedrijfslogo; dit geeft direct een persoonlijke touch. “De klant kan bijvoorbeeld ook een actie laten zien of verschillende afbeeldingen plaatsen op het 7” touchscreen. De koffiemachine wordt hiermee echt een communicatiemiddel. We zien dat dit in de praktijk heel veel gebeurt.” aldus Leon.

LANGE LEVENSDUUR
“Ik kom regelmatig ETNA machines tegen die al meer dan 10 jaar in het veld staan, niet goed zijn schoongemaakt en ondanks dat nog prima functioneren. Wij leggen aan onze klanten vaak uit dat de ETNA componenten, zoals de metalen zetgroep ‘Braumann brewer’, veel langer meegaan dan de kunststof zetgroep die we bij alternatieve machines zien.” vervolgt Leon. “Voor ons als ETNA Dealer is het ook prettig dat we de ETNA koffiemachines gemakkelijk aan kunnen passen naar de klantwens. Dubbele of enkele uitgifte, wel of geen chocolade, grote of kleine koffie. De dranken zijn gemakkelijk te configureren aan de wensen van de gebruiker.” 

Etna Saba 4777

 

"IK KOM REGELMATIG ETNA MACHINES TEGEN DIE AL MEER DAN 10 JAAR IN HET VELD STAAN, NIET GOED ZIJN SCHOONGEMAAKT EN ONDANKS DAT NOG PRIMA FUNCTIONEREN"

Ontwerp zonder titel (25)

Onderhoud & reinigen van de koffiemachines 

Laura Beekema is Kantine Medewerker in het SABA werkcafé. Laura heeft regelmatig contact met Thijs van Den Leeuw Koffie Groep die 2-wekelijks de voorraad producten bijvult bij SABA. Bovendien zorgt Laura ervoor dat de ingrediënten in de koffiemachines worden bijgevuld en verzorgt ze de dagelijkse en wekelijkse reiniging van de koffiemachines, samen met haar collega. “De dagelijkse reiniging wordt automatisch uitgevoerd als we een code op de machine invoeren via het servicepaneel. 1x in de week reinigen we alle machines met behulp van een reinigingstablet. Hiervoor moeten we stap-voor-stap een programma doorlopen. Met 6 machines in het pand is dit wel even een klus, maar we doen het met veel plezier voor onze collega’s!”

TOEGEPASTE PRODUCTEN:
ETNA Dorado Touch 7” medium Espresso koffiemachine
ETNA Dorado Touch 7” medium Instant koffiemachine

884